Vikthets


Jag hatar all denna hets kring vikt. 
Kan inte påstå att inte jaghetsar angående vikt, för det gör jag hela tiden.
Okej, vi tänker bort dom här tre senaste dagarna.
Jag har ätit nyttigt d.v.s inte druckit läsk, ätit kakor, godis,chips, glass och allt sånt på ett år!
Ett år!! Och mår jag bättre? Nej.
Om jag hade ätit allt det här tror jag inte heller att jag hade varit nöjd med min vikt. 
Jag brukar stanna upp ett tag nÅgon gång ibland och tänka "jag lever EN gång, ska jag då gå runt och tänka Yela tiden på hur mycket och vad jag äter, kaloriräkna, träna, planera mina måltider??" hör ni hur sjukt detta låter? 
Men sen tappar jag bort den där kloka tanken mitt uppe i träning eller vad det nu är.

Jag är medveten om vad jag gör och jag vill göra något åt det.
Men det finns tillfällen då jag tänker "okej, jag kan äta lite godis (t.ex)"
Och du äter jag godis, men jag äter tills jag blir så illamående. Alltså extrema laster. Jag vill kunna äta godis och onyttigheter men jag vill också kunna äta det utan att behöva känna mig spyfärdig.

Jag tänkte också att i sommar då kan jag få äta vad jag vill och hur mycket jag vill. Men jag vetkatt jag inte kommer må bra av det heller så varför?

Tillbaka till det här med vikten.
Den har INGEN beTydelse, bara irriterande siffror som harfastnat ihuvudet och gnager.
Men jag kan ändå inte låta bli att ställa mig på vågen. Och den kan verkligen påverka mig. 
Min vikt är sjuk. Jag pendlar sjukt mycket, jag kan gå upp 4kg på 2 dagar ochhop ner typ 4 kg på 2 dagar.
Tycker verkligen att det är skrämmande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0